Monday, July 12, 2010

r0ckiN' vAcaTI0n

bru2 ni aku j0in bdk2 sek rendah aku mase kecik2 dlu bereuni0n...thu x per 2 reuni0n klo x thu g tgk kamus..hehe...nk dijadikan ceriteranyer disini.mula2 planing 2 3 bulan sebelumnye kit0rng nk g p.perhentian...ceh aku pon kobar2 ni,dn mungkin disebabkan terlebih kobar2nyer...last minit p.perhentian hanya tinggl kenangan...x jd beb pg ctu...uwaaaaaaa!!!!sedih bngat lol!
maka bermulalah plan B yg ditentukan saat2 terakhir sebelum bert0lak.kit0rang sepakat nak ke p.pangk0r,dh 2 pun jer yg terdekatkn..kalo ikot rncngn g p.phentian kitorng naik bus,tp dh sebab bus x der,kitorng sepakat megeluarkan kereta bg saper2 yg der kereta.last2 dapat r 7 biji kereta yg nk dinaiki oleh 32 org.kit0rang gerak dr kg.medan pkol 3 pg...giler an!!..nk bercuti punyer pasal..
percutian yg ala2 "k0boi" memberi seribu kenangan kepada aku dan kawan2,walaupon mula2nyer agak k0ntreversi tp atas semangat setia kawan dan kerjasama...ianyer menjadi percutian yg indah sekali...ni pengalaman petama aku ke p.pangkor..bersama kawan2 yg dh 12thn x jumpe..memang penuh dgn kenangan2 masa kecik kitorng yg dicungkil balik..sangat menghepikan..tp agak malang bg diri ku sebab aku punye memori memang dh low gler..aku ingt ckit2 jer,tp bila kawan2 dh push2 aku ingt jgk r ckit2 akhirnyer..
di sana jgk kit0gng der wat aktiviti2.kitorng main bola tampar pantai,snockling n bola sepak pantai..aku suke snorkling..tp aku x nampak ikan pun..huhuhuh...tp kire aku berani jgk r nk turun ke tngh laut 2,pasal aku ni kalau nk thu f0bia dgn air..dah la time 2 air bergelora...aku lawan jgk takut aku ni..n aku berjaya..bola tampar pantai...perh!!aku dah r x pernah main, aku takot bola beb,hak3..kumpulan aku kalah terok...hak3...the looser team..last sekali aktiviti merempit pusing pulau....kenangan paling best n gila2..bermula dgn pakcik motor yg sore cm robot...memang robot pun,aku tercengang2 bile dia ckp..bercakap gne mesin 2 beb!*jakun jap...hehe...adoi best gila,dh r motor buruk,helmet kura2..kelakar gler bile masing2 pakai helmet 2..masing2 gelakkan masing2..siap amik gmbr mse mula2 pakai 2,kalo kt kg medan,memang mampos x kan pakai helmet 2..mula2 g makan dulu,dh r susah nk cri makan...dpt kedai melayu,pergh..lega.abis melantak kitorng statlah merempit...rempit punye rempit,nk dijadikan cerita pulau 2 berbukit bukau...m0to kawan aku yg pertama x lepas naik bukit...kitorng punye gelak pecah perot...then lepas sorng, sorng x lepas naik bukit..yg aku ni keje gelakkan org jer...alih2 last2 mase nk blik mto aku plak x lpas nek bukit...adoyai..kne balik batng hidung aku...masing2 glak2 kan aku blik...kanangan yg sangat gila2...sampai skang pun aku terelak2 kalo diingt kan blik..
last day d pulau pagkor,kitorng gerak awal dalam pukl 10 pg...alkisahnyer bnyk persinggahan...singgah lumut,telok batik sungai besar...blik ikot jalan lama...sangat penat sehari berkonvoi, sakit punggung uku ni beb dok dalam kete,tp pk ser0nok pnyer pasai..diredahkan juge...then last2 sampai kg medan kul 1 pg..dan kami pun bersurai membawa kenangan masing2...percutian ala "koboi" meningalkan seribu kenangan terindah dalam ingatan kami...luv u guys...u r r0ck...sktm86.

No comments:

Post a Comment